e-One box, ap­p en myDiagral-account


Wij beantwoorden hier uw meest gestelde technische vragen...


Kan ik een e-ONE DIAG56AAX alarm-/aanstuurbox DIAG56AAX op mijn Diagral alarmcentrale (reeds geïnstalleerd) installeren?

Deze alarm-/aanstuurbox werkt alleen met de centrale DIAG91AGB, versies vóór deze centrale zijn niet compatibel met dit product. Als u een bestaande installatie heeft met een DIAG90AGB-centrale, kunt u uw centrale vervangen door een DIAG91AGB, de andere producten in uw installatie blijven compatibel met uw nieuwe centrale. Voer een manuele programmering van uw producten uit op uw nieuwe centrale en installeer en programmeer vervolgens uw e-ONE  alarm-/aanstuurbox DIAG56AAX. Uw oude producten kunnen niet via de interne QR-code worden geprogrammeerd.



Ik heb net een e-ONE alarm-/aanstuurbox DIAG56AAX gekocht, moet ik opnieuw beginnen met de volledige programmering van mijn alarmsysteem (reeds geïnstalleerd)?

Neen, volg gewoon de instructies hieronder en uw programmering duurt 4 tot 5 minuten...
1. Pak de producten uit en leg ze op een tafel.
2. Download de Diagral e-one applicatie op uw smartphone.
3. Maak uw myDiagral-klantenaccount aan vanuit de applicatie.
4. Open de e-One applicatie op uw smartphone en volg de instructies door de QR-code van uw e-One box te scannen en vervolgens de QR-code van uw DIAG91AGB-centrale.
5. Bevestig dan dat uw installatie voltooid is en sluit de e-One applicatie af.
6. Na 30 seconden kunt u uw e-One applicatie weer openen op uw smartphone, uw volledige programmering wordt dan geïntegreerd in uw e-One applicatie.
7. U kunt nu de naam van de groepen van uw installatie wijzigen en u kunt de verschillende detectoren van uw installatie een naam geven.
8. Opgelet : als u een bewegingsmelder met beeldtransmissie DIAG29AVX in uw installatie hebt, moet u deze uit uw installatie verwijderen en vervolgens opnieuw installeren via uw e-One app door de QR-code te scannen, zodat de video's die door uw detector zijn gemaakt, zichtbaar zijn in uw e-One app.



Ik heb zojuist mijn myDiagral-account aangemaakt, maar ik heb geen e-mail ontvangen ter bevestiging van mijn account. Wat moet ik doen?

Stuur ons uw volledige contactgegevens door via ‘contacteer ons’
Heeft u een myDiagral-account aangemaakt in Frankrijk of in België?
De Belgische klant moet zijn account in België aanmaken!
Met welk e-mailadres heeft u uw account aangemaakt?
We geven deze informatie door aan de IT-afdeling van Diagral in Frankrijk die uw account zal deblokkeren.



Probleem met het aanmaken van een myDiagral-account 

Allereerst, is het account aangemaakt op de Belgische site via www.diagral.be?
Als het account niet op deze site is aangemaakt, maar wel op de site www.diagral.fr, is het normaal dat u uw juiste adres en uw telefoonnummer niet kan invoeren.
Als u nog niet klaar bent met het aanmaken van het account, begin dan opnieuw op de Belgische site.
Als u het aanmaken van uw account op de site van Diagral Frankrijk hebt voltooid, stuur ons dan het e-mailadres waarmee u dit account hebt aangemaakt en we zullen onze Franse collega's vragen om uw account over te zetten naar een Belgische (dit kan 2 tot 3 dagen duren). Als het zeer dringend is en deze periode te lang is, maak dan opnieuw een myDiagral-account aan op de site www.diagral.be met een ander e-mailadres. Hetzelfde e-mailadres kan slechts aan één Diagral-account gekoppeld worden.



De e-One-app op de smartphone kan de Diagral-producten die ik heb gekocht niet vinden ...

Heeft u bij het installeren van de e-One app op uw smartphone gekozen voor Frankrijk, België of Luxemburg als land van installatie? Als u uw producten in Frankrijk of via internet in Frankrijk hebt gekocht, moet u uw installatie in Frankrijk aangeven, want als u dit in België aangeeft, kunnen sommige producten niet in uw aanvraag voorkomen.
Ook als u uw producten in Frankrijk heeft gekocht, maakt u een myDiagral-account aan op de site van Frankrijk en stuurt u uw technische vragen rechtstreeks naar de de site www.diagral.fr, met de vermelding dat u uw producten in Frankrijk hebt gekocht.
Waarom? Omdat sommige producten niet in België worden verkocht en wij u voor deze producten geen technische ondersteuning of een gegarandeerde vervanging kunnen bieden.
Zij komen ook niet voor in de Belgische e-One applicatie.
Als u uw producten in België heeft gekocht, controleer dan of u uw myDiagral account op de Belgische website www.diagral.be heeft aangemaakt en of u uw installatie in België heeft geregistreerd.
Indien u uw installatie in een ander land heeft aangegeven, stuur ons dan uw login waarmee u uw account heeft aangemaakt (uw e-mailadres). Wij laten onze Franse collega's uw installatie overzetten naar een Belgisch account.
Indien u materiaal heeft aangekocht in België en dit bv. in een tweede woning (bv. in Frankrijk; Spanje; Italië,… ) wilt plaatsen, geef dan uw vestiging in België aan. Het gaat om het land waar u het materiaal hebt gekocht, niet de plaats waar het is geïnstalleerd.



Mijn e-One box is verbonden met internet maar het indicatielampje op mijn box is rood of knippert rood en groen ...

Mogelijk heeft uw internetprovider werkzaamheden aan de lijnen uitgevoerd ... Koppel de kabel van uw e-One box los van uw Switch of router en start deze opnieuw op. Zodra uw internetverbinding tot stand is gebracht, sluit u de kabel van uw e-One box opnieuw aan op uw router of switch. Na maximaal 20 seconden zou het lampje in uw kastje terug groen moeten zijn.
Als dit niet het geval is, controleer dan bijvoorbeeld met een pc of u een internetsignaal hebt op de poort van uw switch of router. Als het signaal niet aanwezig is, is het de poort van uw switch of router die defect is.
Als het signaal aanwezig is, controleer dan de kabel tussen de e-One box en uw router.
Als uw Box e-one is geblokkeerd, kunt u teruggaan naar de fabrieksconfiguratie door de voeding te verwijderen, de achterklep te verwijderen en vervolgens op de resetknop op de e-One box te drukken.
Houd deze knop 20 seconden ingedrukt nadat u de voeding weer op de box hebt aangesloten. Deze procedure wordt beschreven in de handleiding van de e-One DIAG56AAX box die beschikbaar is op onze website www.diagral.be.



De e-One applicatie is momenteel niet beschikbaar, ik heb een foutmelding ...

Controleer of er thuis een stroomstoring is en of u nog een internetverbinding hebt. Zo ja, dan is het mogelijk dat er een serviceonderbreking is op de e-One server. Uw centrale blijft functioneel, maar u wordt niet op de hoogte gebracht van wijzigingen in de status van uw alarmsysteem. De technische dienst van Diagral Frankrijk wordt automatisch op de hoogte gebracht van dit probleem en stelt alles in het werk om het probleem snel op te lossen.